• Click the check-box at the New Admission / Regular Tab accordingly of this page
  • Your university registration number would be required to process your payment.

Students must collect the "Payment ID" from concern department after document verification to take the admission.

  • New Admission
  • Miscellaneous Fee Collection
  • Regular Fee Collection for Existing Student
  • Payment Instructions
  • Process Flow

शुल्क भुगतान हेतु आवश्यक सूचना : शुल्क भुगतान के लिए यह सलाह दी जाती है कि Rs 5000 अथवा इस से बड़ी राशि के शुल्क का भुगतान Net Banking / NEFT/cash के माध्यम से किया जाना चाहिए क्योंकि इन माध्यमों द्वारा किये गए भुगतान पर कम bank charges देय हैं ।

जबकि, इसकी तुलना में डेबिट / क्रेडिट कार्ड के माध्यम से Rs 5000 अथवा इस से बड़ी राशि के शुल्क के भुगतान पर ज्यादा bank charge देय होगा ।

Fee Payment

Online Fee Payment

महत्वपूर्ण सूचना:-

विश्वविद्यालय के सभी विद्यार्थियों को सूचित किया जाता है की दिनांक १ जुलाई २०१९ से विश्वविद्यालय के विभिन्न मदों के शुल्क जैसे- पुनर्मूल्यांकन (स्क्रूइटेनी), प्रमाण पत्र प्रतिलिपि (डुप्लीकेट सर्टिफिकेट), उपाधि प्रमाण पत्र (डिग्री सर्टिफिकेट), स्थानांतरण प्रमाण पत्र (माइग्रेशन सर्टिफिकेट) इलाहाबाद बैंक के माध्यम से सिर्फ ऑनलाइन आवेदन के द्वारा ही स्वीकार किये जायेंगे I

Click here for Miscellaneous Fee Collection

NOTICE FOR PAYER: It is advised that payment of fee for large amount should be paid via Netbanking/NEFT mode as they attract low transaction charges as compared to other modes of payment.

Payment of large amount via Debit/Credit will attract higher transaction cost to the payers.

  • M.Sc. Ag. (Entomology) II Yr 3rd semister - 2018-19
  • M.Sc. Ag. (Plant Pathology) II Yr 3rd semister - 2018-19
  • M.Sc. Ag. (Food Science & Technology) II Yr 3rd semister - 2018-1​​
  • B.A LLB
  • LLM
Click here for Regular Fee Collection for Existing Student
  • After reaching payment page please choose mode of payment carefully.
  • Don't Cancel / Refresh payment page while processing.
  • After making successful payment, page will redirect to E-Receipt.
  • An E-Receipt is an electronic document with a unique confirmation number given to remitter in place of a paper receipt.
  • Payers are advised to carry transaction e-reciept for future reference.

PaySo App for Patna University Coming Soon..
Helpline Number :- 011-41733223
Email ID:- [email protected]